top of page
Search

Erasmus+Staj HareketliliÄŸi Hayatinizi Sekilendirir.

Updated: Nov 10, 2019

Tekrar merhabalar! Bu yazımda Erasmus+ staj hareketliliği yapabilmek icin gerekenler nedir, nasıl bir süreç sizi bekliyor ve neden bunu yapmalisiniz bunlardan bahsedeceğim. Erasmus+staj hareketliliği size Avrupa ve Birlesik Krallikta en az 2 aydan baslayan staj olanagi sunar. Hemen hemen bir çok okulda Avrupa Birliği Ofisi yardımıyla gerçekleştirilen bir hareketliliktir. Ofisin yaptigi sizin icin okula ayirilan burstan yararlanmanız ve bu hareketliliği kullanarak gittiğiniz icin vize aşamasında size çok yardimci olan bir durumdur.


Oncelikle yapmanız gereken staj yerini bulmaktır. Sakin benim bolumumde nereyi bulacağım ki demeyin hemen hemen her bölümden öğrencinin gidebileceği bir çok yer var. Yalnız bildiginiz bir kurum yoksa bir şirkette is bulmak Avrupa'da zor oluyor cunku mail atıyorsunuz ve çok geç donuyorlar ya da hiç donmuyorlar. Bunun icin tavsiyem üniversitelere bakmanız cunku üniversite hocaları calisabilecekleri arastirmaci öğrencileri arıyorlar bir de bursla gidiyorsanız daha çok tercih ediyorlar. Kendi calismalarinizla baglantili, yaptigi arastirmalari sevdiginiz bir hoca ile iletişime gecin. Bu iletişimi tabi ki güzel hazirlanmis bir motivasyon mektubu + CV göndererek gerçekleştiriyoruz.  Sunu da acikca soylebilirim ki çok yere mail atmalisiniz cunku hocalar çok yogun ve bircogu mailinizi bile okumadan siliyor (ben 20 üniversiteye falan mail atmistim ve sadece  4 u dondu.) 


Donus alırsanız sizden Skype yapmak isteyecektir cunku sizin nasıl biri oldugunuzu, orada ne yapmak istediğinizi ve ingilizcenizi görmek istiyorlar. Skype interview yapmadan once dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var (bununla ilgili ayni bir yazım olacak.) Sonrasında yeri ayarladıysanız ofisin sizden istediği belge kismi geliyor. Oradaki üniversiteden alacaginiz davet mektubu ve transkriptiniz ile ofise gidiyorsunuz ve burs yarismasina giriyorsunuz. Avrupa icin ve Birlesik Krallık icin farklı miktarda burs veriliyor ve kaldiginiz sureyede bağlı olarak aylık yatiriliyor ama sunu bilmekte fayda var once %80'nini veriyorlar. Siz donup geriye kalan belgeleri teslim ettikten sonra geriye kalanını da yatırıyorlar. Burs belli olduktan sonra yapmanız gereken verilen belgeleri hazırlayıp ofisin yönlendirdiği Ingilizce sinavini online yapmak (merak etmeyin çok basit bir sınav). Sonraaaa, vize kismi geliyor tabi. Erasmus+ altında yapılan bir staj olduğu icin bu süreç çok zorlamıyor cunku ofis destekleyici belgeleri size sağlıyor. Yalnız Birlesik Krallık bu konu da biraz zorluyor, gereken belgeleri doldururken yardim almanız gerekiyor ama bu kendinizin yapabilecegi bir şey merak etmeyin. Sorunuz olursa bana mail atabilirsiniz bu konuda elimden geleni yaparım. Ben de kendim başvurdum ve onceden giden birinden yardim alarak temiz bir sekilde hallettim.


Ben Edinburgh Napier Universite'sinde Turkiye'deki enerji kaynakları ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına dair araştırma yaptım. Inanin yurt disinda staj size çok şey katacaktır. Bir kere tabi ki ingilizceyi çok geliştirecek, bir çok yeri görme imkanınız olacak, sosyalleşecek, ve cevre yapacaksınız. Bu eğitim ve is anlamında da çok olumlu dönüş yarattı bana ve döndüğümde bu arastirmami Recycling dergisinde yayınladım.  


Edinburgh Napier Universitesi mühendislik kampüs fotografi


Bana kattigi cevrenin etkisini hala goruyorum. Iyi bir cevre edinirseniz araştırma konusunda size birçok şey ogretebirler ayrıca orada nasıl is bulursunuz bunun icin ne yapmalisiniz hepsi konusunda bana çok yardimci oldular. Ayrıca Birlesik Kralliga gitmenin diger güzel yonu ingilizceye faydasıydı. Iskocya'dakilerin aksani çok farklı olsa da çok nazik ve iyilik sever insanlardi. Duya duya kullaginiz alisiyor ve bir sure sonra anlamaya başlıyorsunuz merak etmeyin. 


Mühendislik öğrencisi olarak benim iki staj yapmam gerekiyordu ve ilkini Iskoçya'da yaptım. Iyi ki yapmisim diyorum kattigi seyler her seferinde hayatimi kolaylastiriyor su gun dahi. Umarım bu yazım size yardim eder ve benim gibi gitmek isteyen arkadaslara yardimci olurum. Cunku ben bu hareketliliği yapmak istediğim de çok yazı bulamamistim ve istediğim gibi icerigi yoktu. Eksik bulduğum seyleri ben olabildiğince yazmaya calistim. Sorunuz olursa lütfen yorum yazmayı unutmayın.


Proaktif bir üniversite hayati yasamanızı dilerim!


Asagi Ulusal Ajansin Erasmus+ Staj Hareketliliği ile ilgili detaylı yazisini bırakıyorum. Universitelere destek saglayan yer kendisi. Merak ettiklerinizi buradan öğrenebilirsiniz.

http://ua.gov.tr/programlar/erasmus-programı/yükseköğretim-programı/2007-2013-dönemine-ait-bilgi-ve-belgeler/alt-faaliyetler/ulusal-ajans-merkezli-faaliyetler/erasmus-hareketlilik-faaliyetleri/öğrenci-staj-hareketleri


Motivasyon mektubu nasıl yazılır adli bir yazım daha gelecek yakinda...


206 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page